-
گلايه هاي رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب اسلامي از "فضاي بي بند و باري در حرف زدن عليه دولت" که يک روز پس از جلسه استيضاح وزير کشور در آبان ماه سال گذشته بيان شد، حاوي نکات قابل تاملي بود که بازخواني آنها در شرايط پيچيده امروز مي تواند راهگشا باشد.
مقام معظم رهبري در ديدار کارگزاران فرهنگي و اجرايي حج فرمودند: "اين فضاي بي بند و باري در حرف زدن و اظهارنظر عليه دولت، مسائلي نيست که خداوند به آساني از آنها بگذرد. تفضلات و رحمت الهي تا زماني است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشيم زيرا خداوند با ما خويشاوندي ندارد. برخي کارها و ظلم ها، فتنه اي به پا مي کند که دامن همه، اعم از ظالم و غيرظالم را مي گيرد بنابراين همه بايد مراقب اظهارنظرها، تبليغات، و اقدامات خود باشند."
اظهارات دردمندانه آن روز مقام معظم رهبري در اعتراض به فضاي مسموم تبليغاتي کشور عليه دولت، به دليل استقامت اين دولت بر آرمانهاي امام و انقلاب بيان گرديد.حضرت آيت الله خامنه اي در شرايطي از "فضاي بي بندوباري در حمله به دولت" انتقاد نمودند که پيشتر نيز در ديدار با رئيس جمهور و اعضاء هيات وزيران، از پنجه زدن دشمنان انقلاب به صورت دولت سخن به ميان آورده و فرمودند: "دو جريان عليه دولت وجود دارد. يک جريان داخلي و يک جريان خارجي. محافل خبري دنيا مثل جنگ احزاب به راه افتاده اند که اين دولت را بکوبند. هدف آن هم دولت نيست، اگر چه آماج دعواها، آقاي احمدي نژاد و دولت است ولي هدف آن ها نظام است. اين خطي است که وجود دارد... در داخل هم يک طيف وسيعي است، مختلف هم هستند بعضي از روي آن است که خبري ندارند و مغرض هم نيستند، بعضي غرض هاي شخصي و سطحي دارند، بعضي غرض هاي عمقي دارند و يا کينه امام در دل دارند. آن هايي که از انقلاب و نظام روي برگرداندند، محصول آنها همين پنجه زدن ها به روي دولت است."
رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي سرشار از نکته هاي نغز و پرمايه اي است که جان مردم و مسئولان را سيراب مي کند. فرازي از سخنان معظم له به ترسيم چشم انداز يک سال آتي در مواجهه مخالفان دولت با کابينه عدالت گرا معطوف بود.حضرت آيت الله خامنه اي به يک موج سنگين تخريب عليه دولت اشاره کردند که سرشاخه هاي آن در خارج و داخل کشور با استفاده از بستر رسانه ها وارد عمل شده اند.
البته بايد دقت داشت که در تهاجم به دولت نهم، تهاجم به گفتمان امام و انقلاب و دفاع از اشرافيگري مدنظر است. نه فقط از اين رو که دولت رکن رکين نظام است. چه اين که همواره اين طور بوده است. ولي سابقه نداشته است دولتي در دوره نخست فعاليت خود تا اين حد مورد تهاجم باشد. بله! همان گونه که در بيان رهبر معظم انقلاب علت اصلي تهاجم داخلي و خارجي به دولت، رويکرد دولت در گفتمان و عملکرد، منطق و سيره و تفکر و رويه به منطق و سيره حضرت امام خميني(ره) است. از همين رو تهاجم به دولتي که بر مشي امام و انقلاب اصرار مي ورزد، انتقام گيري از امام راحل (ره) مي باشد. نکته ظريف ديگري که در اين فراز وجود داشت، غفلت برخي از "خودي ها" و همراهي با مخالفان امام در تهاجم به دولت است. بر اساس آن چه حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند: «خودي ها مي توانند از دولت انتقاد کنند و دولت هم بايد به اين انتقادها گوش داده و به انواع وارد آن ترتيب اثر بدهد و انواع ناوارد آن را تحمل کند. اما خودي ها نمي توانند در مسابقه تضعيف دولت و تهاجم به آن مشارکت بورزند. چراکه در اين صورت تکميل کننده زنجيره اي خواهند بود که مخالفان نظام به قصد مبارزه با امام گرايي و مبارزه با بازگرداندن جامعه به سنت و سيره حضرت امام خميني(ره) آن را به جنبش درآورده اند.»
به راستي چه کساني مخاطب سخنان هشدار آميز رهبر معظم انقلاب هستند؟ هنگامي که مقام معظم رهبري جامعه را از عقوبت الهي ايجاد فضاي بي بند و باري عليه دولت احتراز داده و مي فرمايند که: "تفضلات و رحمت الهي تا زماني است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشيم." قطعا مخاطب ايشان را بايد در ميان کساني جست که از يک سو تابلوي اعتقاد به اصول و خط امام را بر دوش مي کشند اما از سوي ديگر به فضاي بي بند وباري در اظهار نظر عليه دولت دامن مي زنند.در واقع مخاطب هشدار امروز رهبرمعظم انقلاب، آناني هستند که "کاتوليک تر از پاپ " شده و بنا دارند در دلسوزي براي نظام از رهبري انقلاب هم سبقت بگيرند و با ادعاي انقلابيگري به تخريب و سياه نمايي و تهمت زني به دولت بپردازند.براي شناسايي مخاطبان هشدار رهبري، کافي است برخي سخنان، يادداشت ها، تيتر هاي اول و... را در برخي مناظرات، مجالس و محافل و روزنامه ها و سايت هاي خاص مرور کنيم تا دريابيم چه کساني به فضاي بي بند و باري در حرف زدن و اظهارنظر عليه دولت دامن زده اند. پايبندي به هشدار رهبر معظم انقلاب معيار انقلابيگري است. آن دسته از مدعيان انقلابيگري که طي رقابتهاي انتخاباتي بر طبل تخريب دولت و توهين به رييس جمهور کوفتند، اکنون در معرض "محک" انقلاب قرار دارند وآن اينکه:انتقاد؛ آري ، بي بند وباري در حرف زدن عليه دولت؛ نه !

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا